Suomen Merimieskirkko Alankomaissa

Alankomaissa Merimieskirkon toimipaikka on Rotterdamissa. Euroopan suurin satama tuo Rotterdamiin merenkulkijoita ja kaupungin keskeinen sijainti raskaan liikenteen kuljettajia. Alankomaissa asuu myös suuri joukko suomalaisia ja heidän perheitään. Myös kulttuuri, matkailu, liike-elämä ja opiskelu tuovat suomalaisia maahan.

Merimieskirkko tarjoaa kaikille pysyvästi tai tilapäisesti Alankomaissa oleskeleville kotimaan tunnelmaa, kirkollisia palveluita, sosiaalista toimintaa, harrastusmahdollisuuksia, keskustelu- ja kriisiapua sekä käytännön neuvoja.

Kirkolta löydät aina ihmisen, jonka kanssa voi keskustella suomeksi. Merimieskirkon henkilökunta palvelee, auttaa ja opastaa parhaan kykynsä mukaan asiassa kuin asiassa.

Rotterdamin merimieskirkko on osa Suomen Merimieskirkkoa.

Punatiilinen kolmikerroksinen vanha rakennus.

Yhteystiedot

Tule käymään tai ota rohkeasti yhteyttä. Olemme täällä Rotterdamin merimieskirkolla sinua varten. Aukioloajat ja poikkeusaukioloajat löydät yhteystiedoistamme. Teemme myös muun muassa koti-, laiva- ja rekkaparkkikäyntejä.

Puhekuplia, joista yhteen osoittaa etusormi.

Kirjoita meille

Lähetä Rotterdamin merimieskirkolle ruusuja tai risuja. Olemme kiitollisia kaikesta saamastamme palautteesta.

Rantaan ajautunut lasipullo, jonka sisällä paperi.

Tilaa uutiskirjeemme

Pysy ajan tasalla Rotterdamin merimieskirkon asioista ja tilaa uutiskirjeemme. Voit samalla tilata muutakin viestintää Suomen Merimieskirkolta.

Tutustu toimintaamme

Palvelumme

Tukikohta on kirkkorakennus Rotterdamissa

Rotterdamin merimieskirkko (Finse Huis) on suomalainen kohtaamispaikka, jossa voi nauttia suomalaisesta seurasta, kahvilasta, kaupasta, kirjastosta, saunasta ja toiminnasta.

Teemme myös paljon liikkuvaa työtä vierailemalla laivoissa, kodeissa ja rekkaparkeissa.

Kirkolle ovat tervetulleita kaikki – elämäntilanteesta, kansalaisuudesta ja vakaumuksesta riippumatta. Koska jokainen meistä on ollut joskus Alankomaissa ensimmäistä kertaa, haluamme ottaa uudet tulokkaat lämpimästi vastaan ja tarjoamme apuamme tarvittaessa. Tähän yhteisöön ei ole koeaikaa. Toivotamme sinut tervetulleeksi kirkolle, olitpa sitten vauva tai vaari, turisti, ulkosuomalainen tai merenkulkija.