Kirjasto

Merimieskirkolla on Rotterdamissa Alankomaiden suurin suomalainen kirjasto. Suomenkielisiä kirjoja on lainattavissa moneen makuun ja jokaiselle ikäryhmälle.

Kirjasto toimii itsepalveluperiaatteella. Kun täytät lainaajalomakkeen, rekisteröidyt kirjaston käyttäjäksi ja saat palvelun käyttöösi. Kirjojen laina-aika on joustava, noin 6–8 viikkoa.

Lisätietoa kirjaston käytännöistä ja kirjavalikoimasta saat merimieskirkon henkilökunnalta.

Tervetuloa tutustumaan ja lainaamaan.

Nainen ojentaa kirjaa toiselle naiselle, joka seisoo tikapuilla kirjahyllyn edessä.

Kirjalahjoitukset

Otamme lahjoituksina suomalaisia kirjoja: uutuuksia ja klassikoita. Voimme ottaa vastaan myös pohjoismaisten kirjailijoiden tuotantoa. Kirjojen on oltava hyvässä kunnossa. Hyllyjä on rajallisesti ja pyrimme saamaan vaihtuvuutta kirjaston valikoimaan. Siksi emme valitettavasti voi ottaa vastaan kaikkia kirjoja.

Tällä hetkellä kirjastomme on iloksemme täynnä, ja kierrätyskirjojen kirjatorikin tursuilee kirjoista. Siksi otamme vastaan tällä hetkellä vain yksittäisiä, vuoden 2010 jälkeen julkaistuja hyväkuntoisia kirjoja. Olemme kiitollisia kaikista lahjoituksista, ja kerromme jälleen, kun pystymme ottamaan vastaan taas isompia määriä.

Mikäli haluat lahjoittaa kirjoja, ota yhteyttä rotterdam@merimieskirkko.fi

Aukioloajat

torstaista perjantaihin 15–20
lauantaisin 12–20
sunnuntaisin 12–18
Kirkko suljettu 8-14.4 henkilöstökoulutuksen vuoksi.
Kirkko on auki vielä 1.6, jonka jälkeen kirkko sulkeutuu kesäksi. Avaamme kirkon syksyllä 19.9.2024.

Tutustu palveluihimme