Keltaiseen huomioliiviin pukeutunut mies ja hymyilevä nainen keskustelevat laivan keittiössä.

Merimieskirkko tukena arjessa ja kriiseissä

Merenkulkijat ja raskaan liikenteen kuljettajat ovat yksi merkittävä osa merimieskirkkoyhteisöä. Rotterdamin merimieskirkko palvelee merenkulkijoita ja raskaan liikenteen kuljettajia kirkon aukioloaikoina.

Lue lisää palveluistamme erityisesti merenkulkijoille ja raskaan liikenteen kuljettajille.

Tiesitkö, että Rotterdamin merimieskirkko toimii myös Rahti-Rastina.

Erilaiset kriisit kuuluvat ihmisen elämään. Usein taakka kevenee, kun sen jakaa toisen kanssa. Merimieskirkko tarjoaa ammatillista apua ja vertaistukea arjen haasteissa ja elämän pienissä ja suurissa kriiseissä. Meiltä saat tukea, neuvontaa ja palveluja omalla äidinkielelläsi.

Merimieskirkon toiminta on alkanut merenkulkijoiden ja ulkomailla asuvien suomalaisten tueksi jo vuodesta 1875. Toteutamme edelleen samaa tehtävää ja käymme myös alueemme satamissa laivakäynneillä.

Henkilökohtainen tuki

Merimieskirkon sosiaali- ja kriisityön tavoitteena on tukea jokaista voimaan omassa elämässään mahdollisimman hyvin.

Teemme tätä työtä kohtaamalla ihmisiä henkilökohtaisesti ja puhelimitse. Teemme tarvittaessa myös kotikäyntejä sekä vierailuja vanhainkodeissa, sairaaloissa ja laivoilla.

Jos haluat käsitellä elämääsi liittyviä kysymyksiä luottamuksellisesti, voit ottaa yhteyttä merimieskirkon sosiaalikuraattoreihin soittamalla, lähettämällä sähköpostia tai sopimalla tapaamisen merimieskirkolle.

sosiaalikuraattori Elina Viisanen elina.viisanen@merimieskirkko.fi

sosiaalikuraattori Karri Salo karri.salo@merimieskirkko.

Kaksi nuorta naistaa halaa toisiaan.
Aukio ja rautatieasema.

Paikallisyhteisöjen tuki

Merimieskirkon sosiaalityön tavoitteena on tukea myös Benelux-alueella olevia suomalaisyhteisöjä voimaan mahdollisimman hyvin.

Jos kaipaatte tukea tai neuvoja luottamuksellisesti, voitte ottaa yhteyttä merimieskirkon sosiaalikuraattoreihin soittamalla, lähettämällä sähköpostia tai sopimalla tapaamisen.

Tarvittaessa teemme yhteistyötä suurlähetystön, eri suomalaistahojen sekä paikallisten ja suomalaisten viranomaisten kanssa

sosiaalikuraattori Elina Viisanen elina.viisanen@merimieskirkko.fi

sosiaalikuraattori Karri Salo karri.salo@merimieskirkko.

Kolme ihmistä istuu kirkkopuiston penkillä.

Hengellinen tuki

Jos haluat, merimieskirkon pappi keskustelee kanssasi myös hengellisistä asioista. Voit keventää mieltäsi ripittäytymällä tai pyytää meitä rukoilemaan puolestasi. Pappimme tekevät tarvittaessa myös sairaalakäyntejä.

merimiespastori Jussi Savolainen jussi.savolainen@merimieskirkko.fi

merimiespastori Jaakko Heinimäki jaakko.heinimaki@merimieskirkko.fi

Henkilöstö

Olemme Alankomaissa sinua varten, ota rohkeasti yhteyttä.

Tutustu palveluihimme ja toimintaamme